Dé game-accessoire waar ook in het artikel over de Omni over werd gesproken, de Oculus Rift kan sinds kort een ogenschijnlijk lang verloren vriend (digitaal) de hand schudden. De STEM.

Het in California gestationeerde bedrijf Sixense houdt zich al sinds 2007 bezig met het maken van technologie die fysieke bewegingen naar de digitale wereld moet brengen. STEM er ook één van.

De STEM zal in de oogt als een zwarte Wii-mote waarmee mensen de Wii besturen. Hoewel hij ook gebruikt wordt om devices mee te bedienen, kan de STEM meer. En kunnen meer STEM-en. Waar je met het bespelen van de Wii twee controllers tot je beschikking hebt kun je tot 5 STEM’s op je lichaam kwijt (hoofd, 2 handen, 2 voeten).  Dit stelt de gebruiker in staat om heel accuraat een digitaal karakter te besturen.

In deze onderstaande demo kun je zien hoe dat zich in de praktijk vertaalt:

Wanneer je de Omni, Oculus Rift en STEM zou combineren, kun je jezelf voor een heel groot deel simuleren in een digitale wereld. Wat dit wel niet voor de game-industrie kan betekenen is ongekend, laat staan wat voor toepassingen er nog meer voor worden ontwikkeld).

Op 12 September lanceert Sixense de Kickstartercampagne voor de STEM, dus als jij enthousiast bent geworden, back het project en krijg als eerste de beschikking over deze verrijking.

Wat zou jij willen ontwikkelen als je deze goude combinatie van technologie in huis zou hebben, of welke spellen zou jij willen spelen?